tirsdag den 21. juli 2009

Juli GBBD

Min have normalt udseende helvede omkring denne tid af året og der er normalt ikke meget blomstrende, men forbavsende det ser rigtig god, og der er tonsvis af ting blomstrende! Der er en masse at se på, så jeg holder ord til et minimum.

"Læbestiftsymbolet " alpine jordbær

Ballonkreditaftale blomst

Armeria (nyt i forhold til min have i år)


"Røde nuancer " bi balsam og mullein

native Blackeyed Susan

"Carefree " rose - virkelig er ubekymrede

cutleaf sumac

"Montana " Centaurea - frø godt for naturalizing

"Prairie Sunset " heliopsis - tilbøjelig til at bladlus, men lidt sæbe vand gør det trick!

echinacea - plantet disse fra frø for 10 år siden, og de har været langsomt tager over lige siden!

"Eidelweiss "


"Elodie " double lilje - de overlevede i bevægelse!

"Golden Queen " globeflower

"Gold Flame " kaprifolium

hoary vervain - native

"Italia " lilje - Det er en af mine favoritter! Heldigvis har de også er multiplicere da jeg ikke længere kan finde dem tilbudt.

Disse blev stemplet som "Letland ", da jeg købte dem, men efter yderligere undersøgelser, er de ikke. Så hvis nogen derude har et fingerpeg om, hvad de måtte være, så lad mig det vide. De er meget mørkerøde om kronblad udvendig og en glødende rød / orange på indersiden. Very nice. Plus de har pæn form og er meget robust - ingen ejerkrav behov.

Fælles mullein - volontøren

"SMELTET Lava " lychnis

"Miss Wilmot " cinquefoil

"Tin Moon " heurchera - stadig blomstrende siden sidste GBBD!!

"Parker's Gold " achillea

pink catchfly - volontøren

"Dronningen af Prairie "

røde bi balsam

Klapperslange Master - native

"Zebrina " Malva

"Zagreb " coreopsis

hvide rose Campion

Frivillige solsikke - Jeg er plantet solsikker omkring 10 år siden og har aldrig haft til at plante dem siden. Hvert år jeg bare gå rundt i haven og flytte frivilligt frøbedsplanter af, hvor jeg ønsker solsikker.

Zucchini blomst

Angelique lilje

Rudbeckia hirta - volontøren. Jeg elsker disse blomster og ser frem til at se dem hvert år. De er biennials at re-seed moderat. Jeg har omkring et dusin frøbedsplanter venter på deres tur næste år. Jeg kan ikke vente!

Street-set fra siden

gårdhave opfattelse vigtigste haven
(ikke hver blomst ses her er fra haven, som jeg har fire andre store haver i mit værftet).

Lad os takke Carol i maj Dreams Garden til at skabe og hosting Garden Blogger Bloom Day hver måned. Det er sjovt og interessant at se, hvad hver enkelt har blomstrende - og sikker gør shopping til nye ting let! ;) Så ramte GBBD linket og find ud af hvad der foregår.

BTW - Jeg var begyndt udstationering dette på 15, men på grund af nogle tekniske problemer ikke få det færdigt og levende indtil 19..