tirsdag den 19. januar 2010

The Last Day of Summer


Farvel til sommer


I dag er den sidste dag i sommeren ifølge kalenderen. September har været mere sommer-agtige end de fleste, om end, meget tør.

I aftes en mild regn faldt, den første i et par uger, og jeg frygter, ikke nok til virkelig at opsuge den tørre jord.

Der er stadig så meget tilbage at gøre i haven, og jeg venter, indtil den kølige Fall dage af oktober ankommer til at plante løg og dividere og separat stauder.

Nogle gode nyheder om vejret foran i dagens avis: El Ninyo ser ud som det vil bringe os et mildere end normal vinter.

Ser tilbage på denne sommer jeg nærer det for de mange dejlige dage tilbragte jeg med min første barnebarn, Lea. Hver dag, vi hilste på morgenen i haven. Jeg hang en farvet glas kunst fugl på pergolaen, og hun elskede at trække sin snor til at gøre den til at flyve. Da jeg spurgte hende \ "hvor er den fugl? \" Hendes ansigt vil lyse op og hun så lige på det og smilede. Sommetider sprog er ikke behov for på alle.

Bedstefar ofte bruger tegnsprog i stedet for ord og Lea altid hilser ham og andre med en bølge af hånden. Hun er ti måneder gammel nu og vil snart være at gå.

Vi gruer vinteren, men længe vil huske den vidunderlige dage Lea's første sommer.