fredag den 12. februar 2010

BTT: Du saette det i din bog!

Denne uge fra bestilling via Torsdag:

Hvilke emner har du nogensinde brugt som et bogmærke? Hvad er det mest usædvanlige emne, du nogensinde har brugt, eller set brugt?

Mine bogmærker er meget almindelige. Uanset stykke papir er praktisk på det tidspunkt. Hvis det ikke er papir, så er det uanset hvad vil passe, en kuglepen, en kam, mine læsebriller. Jeg har et par konkrete bogmærker, som jeg bruger, når jeg kan finde dem - en fra den japanske Litteratur Challenge, en studerende gjort for mig.

Men .....

Dette spørgsmål giver mig en chance for at nævne en af mine foretrukne blogs, Forgotten Bogmærker. Glemt Bogmærker hører til Michael, der driver hans families brugt boghandel. Som butikkerne køber bogen, konstant Michael løber ind i ting tilbage i bøger og glemt. Han stillinger billeder af dem sammen med de bøger, han fandt dem i, om glemte Bogmærker.

Her er en af hans favoritter:
Jeg kan godt lide denne lille postkort fundet i en billig volumen af Poes historier:

Hvis du leder efter en lille omlægning i dag, stop ved Forgotten Bogmærker.