tirsdag den 23. februar 2010

Curry Toast - En Penzey's Inspireret meatless Meal


Som jeg har skrevet for nylig, jeg er åben for opskrifter, uanset hvor de kommer fra. Jeg især elsker at se på uventede steder for inspiration og for nylig min inspiration kom fra en Penzey's Spice katalog. Penzey's er en utrolig udbyder af krydderier, men deres kataloger, hjemmeside og, og magasin, Penzey One, er alle store kilder til unikke og lækre opskrifter. Indtil videre har jeg ikke lavet en opskrift fra dem, der ikke har været noget særligt, og denne er ingen undtagelse. Som en ekstra bonus denne parabol, Curry Toast, er en hurtig og nem middag for de travle nætter du går i stå på kontoret-Tilføj en salat eller nogle frugter og du har en balance måltid på få minutter. Det bruger også forholdsvis billige ingredienser, gør det perfekt til en familie på et budget.

Jeg brugte den opskrift i Penzey's katalog og foretaget nogle justeringer baseret på, hvad jeg havde på hånden, og hver gang jeg har gjort det det er en smule anderledes på grundlag af de oste, jeg bruger. Så nemt som en grillet ostemad, men bedre!

Curry Toast

1 pakke (6) English muffins
5 spsk smør
1 kop revet cheddar ost (Monterey Jack også fungerer godt)
1 kop revet schweizerost
1/4-1/3 kop mayonnaise (jeg brugte lys med store resultater)
1 bundt grønne løg hakkede (herunder de grønne dele)
1 tsk sød eller hot karry (dit valg, men brug Penzey's selvfølgelig)
1-2 haven tomater


Split og toast de muffins, så smør og sted på bagepapir. Bland ost, grønne løg karry og mayonnaise forsigtigt, indtil godt kombineres. Skær tomaterne i ensartede skiver og tørre med køkkenrulle, at placere en skive tomat på hver muffin. Cover tomat skiver med ost blandingen og stege i 4-8 minutter, indtil brun og boblende. Nu forsøger ikke at spise alle 12 dig selv!